[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/db/driver/mysqli.php on line 255: mysqli_fetch_assoc(): Couldn't fetch mysqli_result
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/db/driver/mysqli.php on line 317: mysqli_free_result(): Couldn't fetch mysqli_result
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/db/driver/mysqli.php on line 255: mysqli_fetch_assoc(): Couldn't fetch mysqli_result
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/db/driver/mysqli.php on line 317: mysqli_free_result(): Couldn't fetch mysqli_result
Volvo V50, AC lägger av. Kan nån hjälpa mig fixa? - Sveriges Volvoforum
NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...
Hej hej
Postar om ett välkänt fenomen -V50'ns AC lägger av när man behöver den som mest, alltså när det är riktigt varmt ute. Kyler en kort stund men slår sen av och blåser in varm och fuktig luft.
Resterande dagar om året funkar den bra. Gas är påfyllt.
SÖKER DIG HÄNDIGA MÄNNISKA i Skåne /Kronoberg
(jag bor i Nordöstra Skåne) som mot ersättning kan fixa problemet. Har vid ett par tillfällen haft bilen på verkstad och ingen förstår vad som behövs göras..
Är det inte kopplingen på kompressorns remskiva som är sliten så att gapet blivit för stort..?
Brukar ge precis det symptomet, funkar så länge det är någorlunda svalt i motorutrymmet men lägger av när det blir riktigt varmt där..
I mitt fall var det kylfläkten, jag gick bet så jag bad en kille som enbart jobbar med kyla att kolla upp min bil så det gick på en tusing för felsökning, då tömde han systemet och fyllde på igen och funktionstestade kompressorn.

Sen beställde jag en ny kylarfläkt från Aeromotors för ca.1300:- som var lite halvbökig att byta men det gick.

Nu lött om DIM och den fungerar 100%-igt igen[…]

I mitt fall var det kylfläkten, jag gick bet […]

@EbbevonVolvo , Ja, man skulle kunna ta en maskin[…]

Sommarpuckar och 20st nya hjulmuttrar monterat p&a[…]