NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JompaS70
Hej.

Frugan är ute efter en ”ny” bil.

Hon kör idag en V70 2.5t 2005. Den har gått över 45000mil och börjar ha gjort sitt.

Hon är intresserad av S40 eller V50. Ej diesel.
Hur är dessa kvalitetsmässigt? Man har ju hört mycket negativt om dessa, men gäller det alla modeller och motorer?

Jag har alltid haft äldre Volvos som s40, v40, S70, 850 osv. Hur står sig t ex en V50 2,4 emot dessa?

Sen en annan sak som är viktig är blåtand.
Visst, kanske lite ”larvigt” men frun vill gärna ha det.

Sett att vissa S40/V50 har AUX så man kan koppla in blåtand, men att alla inte har det? Byta stereo hade ju varit lätt, men inte på dessa verkar det som.
V40/V60 kanske kan vara ett alternativ?

Jag har en V50 från 2012 som har aux men vet inte från vilket år det blev standard eller om det var tillval, bilen börjar bli till åren så dom ovan kanske kan vara ett modernare val.
Jag kör en S40 2009 2,0F, och är nöjd.
De som finns kvar börjar ju bli till åren och svåra att hitta med låga miltal och rimligt skick.
Jag försöker att göra det mesta själv, har bytt alla motorfästen, generator och länkarmar fram. Bilen har passerat 13000 mil, misstänker bussningar i bakvagnen är dåliga då firman som skulle göra en hjulinställning klagade och ville inte röra något. Har även fått byta båda hjullagren fram, åtgärda tredje bromsljus och ett kabelbrott i genomföringen till bakluckan.
Min har AUX-ingång i armstödsfacketfacket i centerkonsolen
Tack för svar. V40/V60 är säkert ett vettigare alternativ. Tyvärr utanför budget.

Är 2.0f bättre eller sämre än 2,4? Eller likvärdig kanske?

..Nej, slitaget är ganska jämnt runtom[…]

Volvo car UX

Två nya grejer upptäcktes idag. Ingen s[…]

Köpa S40 eller V50?

Tack för svar. V40/V60 är säkert et[…]

Hej Jag undrar hur skärmbreddare sitter fas[…]