- Idag, 17:35
Skriver kallstart så länge, vill inte varmköra bilen med bluddrande gång som kan äventyra katalysatorn.
IGÅR:
Läste ut felkod med vol-fcr igår ”CI-121 Engine Coolant Temp Signal Faulty.
Läste ut live och fann 15 grader kyltemp och 16 grader på utetemperatur i garage.
Detta i samband med att jag håller på med lösa felkoder på ABS:en, så igår passade jag på kolla instrumentets-felkoder också, men kollade inte M4.4’n.
IDAG
Idag skulle jag bara flytta bilen från trång parkering för att meka, vid start så bluddrar den och tänder Lambda lampan, så den fick stå kvar.
Har inte haft tillfälle läsa felkoder idag ännu, behövde omprioritera och fick en tid att passa,
ska självklart kolla så fort jag kan.
Jag hann iaf ta isär tempgivaren och mätte 2780 Ohm
Försökte starta med tempgivaren urkopplad, men bilen startade bluddrandes igen.
Försökte även med luftmassemätaren urkopplad, då tjurade bilen men gick igång bluddrandes till sist.
Vid båda startförsöken så startade kylfläkten på max varvtal, som fortsatte efter nyckeln togs ur tändningen men
stängde av sig själv på någon tidsfördröjning, ca 3min.
IGÅR:
Läste ut felkod med vol-fcr igår ”CI-121 Engine Coolant Temp Signal Faulty.
Läste ut live och fann 15 grader kyltemp och 16 grader på utetemperatur i garage.
Detta i samband med att jag håller på med lösa felkoder på ABS:en, så igår passade jag på kolla instrumentets-felkoder också, men kollade inte M4.4’n.
IDAG
Idag skulle jag bara flytta bilen från trång parkering för att meka, vid start så bluddrar den och tänder Lambda lampan, så den fick stå kvar.
Har inte haft tillfälle läsa felkoder idag ännu, behövde omprioritera och fick en tid att passa,
ska självklart kolla så fort jag kan.
Jag hann iaf ta isär tempgivaren och mätte 2780 Ohm
Försökte starta med tempgivaren urkopplad, men bilen startade bluddrandes igen.
Försökte även med luftmassemätaren urkopplad, då tjurade bilen men gick igång bluddrandes till sist.
Vid båda startförsöken så startade kylfläkten på max varvtal, som fortsatte efter nyckeln togs ur tändningen men
stängde av sig själv på någon tidsfördröjning, ca 3min.
Senast redigerad av 1 Svanis, redigerad totalt 0 gånger.
S70 2,5T 193hk man 1999
Nyinskaffad S70 2,5T 193hk aut 1998
S70 2,5 170hk aut 1997 sista skatten inbetald,
snart skattefri
Nyinskaffad S70 2,5T 193hk aut 1998
S70 2,5 170hk aut 1997 sista skatten inbetald,
snart skattefri
- By PGV70