Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Sverige är som bekant extremt duktigt på att följa och helst överimplementera EUregler.
Det bygger även på att folket hålls oinformerade för inte tror ni SVT/SR kommer rapportera om att man struntar i byta ut elmätare i Belgien så effektavgifter inte kan införas eller att sk hushållsnära avfallshantering inte finns på plats i Turin.
Upplägget är konstigt, det håller nog de flesta med om. Framför allt förvirringen då det ser olika ut för olika bolag. Sedan slår de ifrån och skyller ifrån istället för att ta till sig och kanske ändra utformningen. Nu såg jag iaf rubrik om att EON inte inför de som planerat efter kritik från Ebba.
VolvoB20 skrev:Är det bara privatpersoner som ska pungslås, eller får en laddstation med tex 10 x 500 kW, 50.000 kr i straff varje månad om alla 10 skulle vara upptagna.
Det är inte bara privatpersoner.
Laddstationer drabbas också
I industrier som köper råkraft har man haft effekttariffer så länge jag kan minnas. Jag har varit verksam i och runt elbranschen sedan början på 1980-talet. Det nya är att det nu även ska omfatta privatpersoner. Det var inte lönt tidigare att krångla med sådant, då elnätet var tillräckligt stabilt även i södra Sverige, så länge exempelvis Barsebäck var igång, att privatpersonernas effektuttag inte spelade så stor roll.
  • 1
  • 477
  • 478
  • 479
  • 480
  • 481
Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]

Ja värmaren behövs för att få[…]

Kolla att luftförvärmningsspjälle[…]

Är det bara privatpersoner som ska pungsl&ar[…]