Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lennarte: Jag förstår din tanke och som jag tidigare skrev så har jag precis bytt 12V-batteriet då det var dåligt. Trodde för ett par dagar att just detta var orsaken, tills att alla felkoder kom tillbaka.

Sulten: Jag förstår. Jag är bara misstänksam på om sensorn tillkommer som ett ”fel” då jag från en timme till en annan fick massa felkoder, inkl. sensorn.

Valln: Ja, jag har koll på att det finns. Bilen har gått strax över 13k och om jag inte missminner mig så har Volvo någonstans vid 8-10k?

Frågade F.ö chatGPT(vad det nu är värt). Fick till svar att: Det här är 95 % sannolikhet ett störningsfel på CAN-nätet eller gemensam jord.
Här är kabelskadorna dokumenterade, dock på en äldre V70, 2011.. Symptombilden var intressant, väldigt spretig ;-)
Hur i hela friden har Volvo åstadkommit detta? :-/ Måste väl rimligen vara leverantören av kabelstammarna som skadar isoleringen redan vid tillverkningen.
Ser inte alls ut som när hungriga möss varit framme, jag har sett sånt. Slitage kan inte vara en faktor, detta hände inne i kupén

En trasig styrenhet ska inte sänka en can-buss för alla andra. I teorin.
Hårdvarufel på en can-transceiver kan teoretiskt ställa till med sånt men sannolikheten är inte jättehög. Särskilt om den fungerar felfritt emellanåt.

Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]

Farthållare

Idag la farthållaren av. Var på en l&a[…]

Här är kabelskadorna dokumenterade, dock[…]

Kostnad för halvljus?

Jag köpte en D1S på Biltema, tänkt[…]