Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jumo
Mitt "case finland". Felkod U107604 mobile modem, system internal failure. Slutade fungera 21.1.2026. "Volvo on call needs service" på displayen och appen har ingen kontak till bilen. App började krångla innan jul och blev opålitligt och 21.1 com felmeddelande
Volvocars i Finland "vet ingenting" och hänvisar till lokal Volvoverkstad, dom bjuder ny vcm modul," vi kollade med Volvo, 0 % goodwill för din bil, 1950 eur tack. - det blev ingen affär.

På finskt volvo forum vrcf är nu ca 60 med volvo on call - fel och nya uppkommer varje dag...
av NordT6
PauliR skrev: Igår, 20:01
NordT6 skrev: fre 13 feb 2026, 17:06 Var precis i kontakt med Kundsupport via chatten, fanns tydligen ett känt problem som dom jobbade med just nu ...
Har problemet med din bil hittat en lösning? Jag har också min bil offline (XC60 T6, årsmodell 2021) sedan den 11 februari. På verkstaden sa de att VCM-enheten är trasig och måste bytas ut. Kostnaden är 1850 €.

Det verkar som att det har dykt upp flera hundra, kanske över 1000 sådana här fall i Finland.
Min har funkat några dagar nu, vad som löst det vet jag inte.
I morse när jag kom till jobbet hade kollegan jag bytte av samma problem istället på sin -22 xc60, bilen offline och fick trassla som fan innan iaf lyckades fjärrstarta bilen en stund innan hemfärd, så svajjigt är det nog än som det verkar
av NordT6
blipblop skrev: fre 13 feb 2026, 20:36 Helt klart är vi några som haft bekymmer med appen:s kontakt med bilen på sistone.
Har man haft bilen olåst sedan 1970 och framförallt haft VOC sen dess så borde verkligen Volvo ställa upp på dej med goodwill för lång och trogen tjänst :-D :-D
Ps kunde man fjärrstarta en 142:a?
(Frågar åt en kompis)
Kostnad för halvljus?

Jag köpte en D1S på Biltema, tänkt[…]

Hjälpfjäder till koppling

Ja nån som vet? Hur nödvändig &a[…]

Passar V70-dragkrok till XC70?

Som rubriken säger, kan jag köpa en delb[…]

@Steffe3 , Ja det är trist Bra att de lä[…]