Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev: Igår, 21:33 @fjohan82, Det finns ju andra bilar än Volvo, men att gå till Mazda är kanske lite svårt då :-) En Lexus kanske vore något att kika vidare på eller Toyota bz4x
Haha jag kikade tidigare på CX-60 från nämnda tillverkare, där var dock motorn mest lockande :-)
Lexus har bara RZ som elbil, senare kommer ES med el som alternativ till dess hybridlina.
RZ är dock inget underverk kopplat till hur den är som elbil.
45 mils WLTP för 750K (frånpris) är inte bra. Hälften av det på vintern, typ...
Den billigaste som kostar från 600K (55 mils WLTP) är bara FWD, för den pengen bör man kunna få drivning på alla 4.
Utdragbart stöd på stolen får man inte ens för 850K hos Lexus och 750 kg på kroken är max om jag läser rätt.
Värdelöst helt enkelt. :-)
EbbevonVolvo skrev: Idag, 00:00
Micce1980 skrev:@fjohan82, Det finns ju andra bilar än Volvo, men att gå till Mazda är kanske lite svårt då :-) En Lexus kanske vore något att kika vidare på eller Toyota bz4x
Vill egentligen inte lägga mig i men, Toyotan har inte förlängning av sittdynan. :-D Lexusen kanske har det, vet inte.
Nej, åtminstone inte i dess just nu enda elbil.
Jag är nog ett utrotat släkte som vill ha det eller en stol som går att tilta tillräckligt för att ersätta stödet.
Skulle vara tröttsamt under riktigt långa körningar om benen inte kan vila på stolen utan mothåll av fötterna. :-)
fjohan82 skrev:Jag är nog ett utrotat släkte som vill ha det eller en stol som går att tilta tillräckligt för att ersätta stödet.
nte alls. Dels finns du och dels är vi några till. XC90:n jag har nu har elmanövrerad förlängning, men det hindrar inte att jag igår ändå vinklade upp framkanten lite, när jag satt i bilen i 27 mil.
Däremot fick vi dra in hela förlängningen när Alve skulle åka för ett tag sedan. Han är åtta år och benen pekade mest rakt fram.
Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång och tyckte jag satt bra fram, men jag har ju vant mig med bilar utan utdragbart stöd. Däremot blir baksätet för litet, har ju barn som växer ifrån mig som vill åka med ibland, och man vill kunna kanske skjutsa/samåka med deras kompisar. Längre resor med fullvuxna bak är att glömma. Dessutom relativt litet bagage. Så lång bil men utan utrymmen är lite tråkigt, med ett plus för rymlig frunk iaf.
  • 1
  • 470
  • 471
  • 472
  • 473
  • 474
Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Bytte till ny kamaxelgivare nu men ingen skillnad.[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]