Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XRay89 skrev:@Lövet, Vi kan sätta upp oss för kö till laddstolpe, Annars har vi en anläggning nära som har laddstationer
Ok, då blir en hybrid ganska ologisk i dagsläget. Den kan inte snabbladdas och en hybrid behöver laddas hela tiden för att göra nån ekonomisk nytta. En elbil kan du åtminstone "åka och tanka" och sen klara dig i 30 mil. Men jag hade aldrig gjort det, det är ett för osmidigt sätt att ha elbil på. Mycket av bekvämligheten kommer av att bilen är fulladdad varje morgon.

Jag hade absolut börjat i änden att ställa sig i kön för laddare och sen bytt bil när det är klart.
XRay89 skrev:@Lövet, Kanske i den ordningen vi får göra.
Rätt säker på att det är så ni bör göra. I dagsläget har ni ingen "nytta" av en hybrid även om själva bilen förstås kommer funka osv i vardagen. Bilen laddar sig själv lite grand när man bromsar osv.
Ladda från hushållsuttag ej att rekommendera. Det funkar ibland men gör man det ofta från samma uttag brinner kabeln till slut upp = farligt.

Nackdel med gamla drivlinan är klen elmotor (87 mot 145 hk tror jag) så dels är acc för dåligt vid vardagskörning och på vintern går bensinmotorn igång mkt oftare när man kör i hybridläget)
Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 och har lilla batteriet, allt enl carinfo. Skulle för övrigt helt klart välja bort denna bil då det uppenbart är en så kallad chipbristbil. Saknar pga den berömda halvledarbristen t ex blis och cross traffic alert. Se upp!
Micce1980 skrev: lör 31 jan 2026, 22:15 @Wakki, Konsumentköplagens sträcker sig bra längre än säljarens garanti som man kan vila sig mot. Är säljaren dessutom ansluten till MRF kommer de, om än efter lite knorr följa detta, då de annat sin så skulle följa ARN. Ja fel hände ändå men kan vara bra att ha med sig
Förstår men vem orkar en dragen process och vara utan bil när man kan undvika vraket från början för mig personligen låter det inte lockande med en sådan bil
ThorHammer skrev: Igår, 23:39 Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 och har lilla batteriet, allt enl carinfo. Skulle för övrigt helt klart välja bort denna bil då det uppenbart är en så kallad chipbristbil. Saknar pga den berömda halvledarbristen t ex blis och cross traffic alert. Se upp!
Bliss och Cross Traffic Alert är aldrig något jag själv behövt utan viktiga blir isåfall vad bilen har fått för utrustning istället för dessa. Instämmer dock att det är en sak att tänka på dock. En andra sak jag uppmärksammade är att bilen har Sensus, jag föredrar dock Google systemet. Jag vet vad vissa tycker om Google men jag har aldrig haft problem förutom några omstarter cirka 3-4 gånger om året

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]