Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XRay89 skrev:@Lövet, Vi kan sätta upp oss för kö till laddstolpe, Annars har vi en anläggning nära som har laddstationer
Ok, då blir en hybrid ganska ologisk i dagsläget. Den kan inte snabbladdas och en hybrid behöver laddas hela tiden för att göra nån ekonomisk nytta. En elbil kan du åtminstone "åka och tanka" och sen klara dig i 30 mil. Men jag hade aldrig gjort det, det är ett för osmidigt sätt att ha elbil på. Mycket av bekvämligheten kommer av att bilen är fulladdad varje morgon.

Jag hade absolut börjat i änden att ställa sig i kön för laddare och sen bytt bil när det är klart.
XRay89 skrev:@Lövet, Kanske i den ordningen vi får göra.
Rätt säker på att det är så ni bör göra. I dagsläget har ni ingen "nytta" av en hybrid även om själva bilen förstås kommer funka osv i vardagen. Bilen laddar sig själv lite grand när man bromsar osv.
Ladda från hushållsuttag ej att rekommendera. Det funkar ibland men gör man det ofta från samma uttag brinner kabeln till slut upp = farligt.

Nackdel med gamla drivlinan är klen elmotor (87 mot 145 hk tror jag) så dels är acc för dåligt vid vardagskörning och på vintern går bensinmotorn igång mkt oftare när man kör i hybridläget)

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]

Fortfarande inga felkoder. Sen upptäcktes de[…]

Om man inte kan göra det själv skulle ja[…]

Jag hade motsvarande problem en gång i tide[…]