Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tommie87
Gomidda alla.
I mode när jag körde iväg så märkte jag att ljuset i instrumenthuset blir svagare och sen kommer de igen, ca 2sec sen blir de starkare som de ska igen. Även halvljuset blinkar intakt med belysningen i instrumenthuset.

Bilen laddar 14,2v
Volvo v70 97.

Någon som har något förslag?
Användarvisningsbild
av lennarte
Rent spontant borde det vara kopplat till laddningen. Kolla remmen till generatorn först. Är det bara den är det ju enkelt att fixa. Hade det bara varit instrument ljuset, kunde det vara kontaktfel. Men, halvljuset och instrument belysningen har ingen så direkt koppling. När du kollade med V-mätaren, kollade du då över batteriet? Blinkade ljuset då? Eller kollade du på generatorn. Om det är laddnings fel bör det synas tydligare på generatorn.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Kolla att jordflätorna mellan motor och torpedvägg inte har vittrat sönder. För det finns väl sådana på dessa bilar, minnet sviker :-D
Annars är det kabeln mellan batteriminus och kaross som behöver inspekteras.
Vanligt fel annars att nåt av de två huvudreläerna intill säkringslådan strular men det borde inte påverka halvljuset.
Sen kan en sliten generator mycket väl ladda ena stunden (just när du mäter spänningen) men svikta i nästa..

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt til[…]

Blinkande ljus

Jag tackar. Felsökning fortsätter imporg[…]

Den stora annons-tråden

Har inte sett en Toyota 4Runner på läng[…]