Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej allihopa!

Jag önskar lite inputs. Jag har under några månaders tid läst på och letat rätt XC40 att köpa. Jag bor i Stockholm men pendlar 1h till arbete och för att inte tappa garantier direkt har jag riktat in mig på en som rullat <5000mil och är max ca 4 år gammal. Jag har nu hittat en som jag tror är vinnaren men önskar inputs!!

Volvo selekt XC40 core svart sommar 6mm (de billigaste fälgarna silvriga) + vinterhjul 7mm (glossy black diamond cut fälgar)
Från 2024 (så sista året med bonus Malus skatt 9400kr)
4820mil
Fd hyrbil åt Volvo handlaren
Tillägg: klimatpaket (bränslevärmare, rattvärmare, baksätesvärmare), 360kamera, svarta ”mocka säten”, förarstödspaket , tonade rutor, blindspot varnare , dragkrok, elmanövrerad baklucka

Pris 339000kr

Jag tycker det verkar som en väldigt bra deal! De flesta XC40 i samma prisklass har inte alla tillägg som denna har. I Stockholm kostar de ofta också 10-30.000kr mer. Vi behöver åka en bit för denna men det känns okej!

Åsikter? Hyrbil bra/dåligt? Kan man pruta något?

Vi åker och kollar på den men har sagt att vi tar den om allt ser bra ut. De ordnar med transport upp till Stockholm sen
Soffantjejen skrev: Igår, 21:34 Hej allihopa!

Jag önskar lite inputs. Jag har under några månaders tid läst på och letat rätt XC40 att köpa. Jag bor i Stockholm men pendlar 1h till arbete och för att inte tappa garantier direkt har jag riktat in mig på en som rullat <5000mil och är max ca 4 år gammal. Jag har nu hittat en som jag tror är vinnaren men önskar inputs!!

Volvo selekt XC40 core svart sommar 6mm (de billigaste fälgarna silvriga) + vinterhjul 7mm (glossy black diamond cut fälgar)
Från 2024 (så sista året med bonus Malus skatt 9400kr)
4820mil
Fd hyrbil åt Volvo handlaren
Tillägg: klimatpaket (bränslevärmare, rattvärmare, baksätesvärmare), 360kamera, svarta ”mocka säten”, förarstödspaket , tonade rutor, blindspot varnare , dragkrok, elmanövrerad baklucka

Pris 339000kr

Jag tycker det verkar som en väldigt bra deal! De flesta XC40 i samma prisklass har inte alla tillägg som denna har. I Stockholm kostar de ofta också 10-30.000kr mer. Vi behöver åka en bit för denna men det känns okej!

Åsikter? Hyrbil bra/dåligt? Kan man pruta något?

Vi åker och kollar på den men har sagt att vi tar den om allt ser bra ut. De ordnar med transport upp till Stockholm sen
Det låter bra, och som du säger, den billigaste XC40(med det miltalen).
kolla efter skavanker(sidled, runt trösklar, eventuellt kolla alla hjulhusen(runt om) så det inte finns t.ex. rostbildning/påväg att få rostbubblor, kolla så funktionerna fungerar(då det är elektroniskt).

Hyrbil är inget fel på direkt, sålänge det är "skött" rätt.

När serverades bilen? om den inte har varit served sedan handlaren haft bilen kan det vara värt att få det på köpet?
Det är väl Core som har mindre belysning invändigt, i bl.a. baksätet? Värt att kolla upp.
fjohan82 skrev: Idag, 11:42 Det är väl Core som har mindre belysning invändigt, i bl.a. baksätet? Värt att kolla upp.
"Volvo XC40 Plus erbjuder en mer sofistikerad interiörbelysning jämfört med instegsmodellen Core. Medan Core har standardbelysning, uppgraderar Plus-nivån kupéupplevelsen med mer avancerad interiörbelysning ("high-level interior illumination"). Plus inkluderar ofta justerbar dekorbelysning och läslampor som höjer premiumkänslan och stämningsbelysningen i kupén" Det har du nog rätt i Johan.
@Soffantjejen, Man får ju hitta det som gör att man känner sig trygg. Antingen köper man en billigare lite halvgammal eller en nyare, typ såhär. Du skriver att den har select, då är det hos en MRF ansluten handlare iaf

De tenderar i större utsträckning följa Konsumentköplagens och ARN, som inte sällan är bättre än mångas garantier när det kommer till krita
Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Ökendålig funktion. På min BMW k[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027 h[…]