Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Noodles
Först en Gilera som såldes innan jag fyllt 15, därefter en Mustang Mamba och slutligen en Zündapp KS50 (med 'gristryne-lyse' bak och polerade tanksidor)... :)

De var tider de.. spec när framskärmen lossnade och orsakade en 2-3m stoppsladd på framhjulet... :roll:

Men klart kul tid över lag, bekymmersfritt. :)
Användarvisningsbild
av Funk
Noodles skrev:därefter en Mustang Mamba
Så hette den ju, skrev Mustang Cobra i mitt inlägg... en sån drömmer jag om, men har aldrig ägt.. :roll:
Min var dessutom lackad i den fulaste orangegula färg (original) som kan tänkas, den fick heta ostbågen p.g.a det..

/Thomas
Användarvisningsbild
av A80TD
En Casal K190 Sport, tror jag den hette. Den fick förbli original för att brorsan skulle ärva den efter mig.
Som andra skriver... många minnen kommer upp. Man kunde dra iväg flera mil mitt i vintern när det var så kallt att den knappt orkade på 4:an.
av Frownlayer
Hade först en italjet dragster som gick i 105 km/h enligt en volvo 850.
satte den i en betongsugga på väg till en fest i full fart, landade mjukt och vaknade efter ett dygn på sjukan. sen blev det en mt50 som gick i 60 km/h istället för mer hade man ju inte råd med.
Användarvisningsbild
av Nexus
fribbe_740 skrev:hade en dt50mx. me 70cc nicassilcylinder, 20mm förgasare, gianelli avgassystem och lite annat smått o gott så den gjorde ca 90, när den gick bra... vilket inte var allt för ofta... :P
Dt:n har jar för mig gick bättre med 65cc. så var det på polarnas dt:er iallafall :roll:
av olson
Sparkz skrev:Puch Dakota med uslitna splines på växelaxeln, växlade med svetstång.
:shock: Tänk att man kan slita ut sånt...
Sjäv åkte man Tomos 8)
Användarvisningsbild
av Crille
Började med en Puch Dakota med ett bakhjul utan lager, nåja det glappade någon centimeter i alla fall.

Sedan blev det en Honda MB5 tror jag den hette. inte cross utan landsvägsmodellen. den rullade nog ca 1500 mil på 2 år.
sedan blev det cyckel ett är innan man skaffade bil.
av Mackansglt
Himla rolig tråd det här, väcker många minnen till liv. Hade själv en
Monark scooter, en sådan med benskydd och Ilo motor med trampor och
tvåväxlad handväxel.
Fick den av en gammal bekant till farsan. Nåväl, benskydden åkte omgående väck, 5-halva med urtagen plugg och Delorto förgasare åkte på ganska omgående. Sedan drevades det hit och dit, exprimenterades med ställbara munstycken, kolvar luckades osv. Den gick ganska bra.

Kommer ihåg att jag köpte en resevmotor för hela 5kr.
Första gången man rev en moppemotor så blev det typ 15 brickor och ett
antal skruvar och muttrar över. Den gick lika bra ändå fast det var ett himla skramlande om den.

Man gjorde mycket tokigheter på den tiden. Åkte bla. moppe över natt gammal is. Man såg hur isen sprack upp efter bakhjulet och vi hann iland precis innan isen brakade.
En annan gång rejsade jag med en polare. Vi skulle ner till en vändplan precis vid sjön, det gällde ju att bromsa så sent som möjligt. Precis när jag skulle bromsa så gick bromsstaget av. Hann bara tänka att antigen så åker jag ner i sjön eller kör på polaren, jag valde det senare alternativet.
Det har vi garvat gått åt om många gånger efteråt.
Hade sedan senare även Cressent Compackt, Men det är det första motordrivna fordonet som man kommer ihåg.. bäst

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]