Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag ska göra ett försök med ark först, det ser inte ut som att det är så känsligt för att hamna "utanför" så länge det täcker hela anläggningsytan och pressas ihop. Testar lite tjockare än nuvarande.
batmac skrev: Idag, 19:56 .. kan det ”sticka ut” utanför?
På utsidan av huset gör det inget, mer än nån enstaka millimeter utstick på insidan stryper förstås flödet en liten aning.. ;-)
Om du trycker arket mot huset och gnuggar lite så brukar det bli "avtryck" av kanterna som man sen kan klippa efter .. Ytterkonturen kan man förstås rita med penna runtom huset
Ja vi ser väl, kör värmaren en stund nu och tar en paus så får jag gå ut och testa sen. Blev ganska mycket tjockare :x Kanske är helt åt skogen.. jag märker.

IMG_0779.jpeg
IMG_0779.jpeg (3.02 MiB) Visad 57 gånger

IMG_0780.jpeg
IMG_0780.jpeg (3.08 MiB) Visad 57 gånger

IMG_0782.jpeg
IMG_0782.jpeg (2.5 MiB) Visad 57 gånger
batmac skrev: För 28 minuter sedan. Blev ganska mycket tjockare :x Kanske är helt åt skogen.. jag märker.
Inte då, blev ju jättefint :-D
Den tjockare packningen kanske sätter sig lite, du kan ju känna på skruvarna efter nån vecka
Jag skulle ha putsat upp metallytorna så inte rester av den gamla packningen orsakar kapillärkanaler.. Men det märks ju isåfall :-)
Bara inte packningen blev så tjock att inte termostaten "når" att stänga helt. Pinnen lär inte komma ut hur mycket som helst.. Lär också märkas rätt snabbt
C70 T5 cab 2001 med startproblem

[/quote] [quote=Filipgroon post_id=<a href=&quo[…]

Blev ganska mycket tjockare :x Kanske ä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]