Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lövet skrev:Du kan absolut bara byta ett hjul (oavsett vad däcksverkstaden säger). Ingenting sitter ihop mekaniskt mellan hjulparen som kan gå sönder.
Ja jag tänker mig att den lilla diffen som hunnit bli borde inte vara ett problem, men man brukar väl säga att man ska byta per axel? Men det beror kanske på hur mycket man hunnit slita däcken också.

Lövet skrev: Men....åk vidare ett tag och se vad som händer? Har det ens gått in i själva däcket? Om det är en kortare skruv så kan den ju sitta i bara gummit.
Nej det är tyvärr redan konstaterat punka, inte massivt men för mycket för att åka runt med, tappar ganska mycket luft ganska fort efter påfyllning.
batmac skrev:Ja jag tänker mig att den lilla diffen som hunnit bli borde inte vara ett problem, men man brukar väl säga att man ska byta per axel? Men det beror kanske på hur mycket man hunnit slita däcken också.
Du har en öppen diff, inget kommer gå sönder av att åka med olika mönsterdjup. Då skulle inte bilen tåla att svänga med ;)
Däcksfirmor försöker sälja däck, det är deras största prioritet. Men det finns absolut en säkerhetsaspekt med att inte åka med allt för olika mönster på samma axel, bilen kommer bete sig läskigt då i nödsituationer.

Jag har haft ett liknande fel på en 2011 V70[…]

dieselvärmare v70 d5

Hej jag har samma problem , ingen diesel fram till[…]

Ingen som fått upp detta meddelande på[…]

Från elbilsveckans forum: "Fick reda p[…]