- fre 10 jul 2020, 12:41
Hur har det gått? Varit i kontakt med Bengt?
Volvo V60 T4 R-Design 2017
Moderator: Moderatorer
JohanLjungqvist skrev:Jag har nyligen registrerat om min v70 -06 från bifuel till ren bensinbil. Jag frågade bilia i sisjön vad de skulle kosta att demontera/plombera gassystemet och de skulle ha 10.000 kr och då tar de inte ens bort gastankarna. Men jag skulle få ett intyg på jobbet att visa för bilprovningen. Så det jag gjorde var att jag körde slut på gasen (hade jag inte behövt göra om bilen ej fungerat på gas) jag plockade bort påfyllningsröret och de tre gastankarna och så registreringsbesiktade jag bilen på bilprovningen i Aröd utan problem. Det enda besiktningsmannen klagade på var att gasledningen mellan tankar och motor satt kvar. Jag sa att jag hade demonterat den om jag visste men det är svårt att få instruktioner om detta men jag lovade att demontera den senare. Det var skönt att bli av med vikten från de tunga gastankarna, vilka jag lämnade in på bråta återvinningscentral i Mölnlycke och det finns inget krav på att de skulle vara tömda. Så kostnad för kalaset blev 3173 kr som bilprovningen tog.Du kör vidare med ordinarie bränsletanksstorlek?
Har samma bekymmer med att centerdisplayen är[…]