Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

De där två skruvhålen används på 850n så jag kan inte använda dessa, men jag kommer nog att köpa clips och byta ut. Jag förstår nu att jag hade sönder dem ovanpå p.g.a. felaktig demontering. Man borde inte göra nånting på den här bilen utan att först kolla en video från Robert...

Någon specifik orsak att köra med epoxi istället för den vanliga glasfiberhärdaren, håller det bättre?
DennisCA skrev: Idag, 07:02 Någon specifik orsak att köra med epoxi istället för den vanliga glasfiberhärdaren, håller det bättre?
Mest lathet som sagt, lim blir svagare... Men limmet härdar ut på någon timme, lamineringsepoxyn behöver ett dygn.
Och den senare tenderar att smita (/rinna) ut under de första timmarna om man inte fixat en tät gjutform :-)

Demontera plastclips bör man aldrig göra i vinterkyla, de är sköra redan pga hög ålder. :-/
Chansen att clipsen överlever ökar betydligt om man värmer dem till typ +40..+50C med hårtork eller nåt innan bryta-loss-operationen ;-)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

ja, det går ochså, SMOK, VDASH el Volv[…]

Glödstift öppen krets

Har kollat m vida nu Bilen orörd o kall ö[…]

Enligt car.info finns det två stycken B5 […]

BSR optimering???

Deras kundtjänst var dålig men jag trod[…]