Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag som fått balnsaxlarna bytande på min T5 säger med 99,99% säkerhet att det är balansaxlarna som ger det där ljudet. Tråkigt för dig. :-(
Viktor24 skrev:praktexemplar på balansaxlar eller ska man börja felsöka mer ordentligt
Ja det är oljud fån balansaxlarna.
Okej! Tack för svar, jag kommer ge mig på att byta paket. Har beställt ett via Volvo men när man väl hämtat ut så får man tydligen inte lämna tillbaka så ville därför vara helt säker innan jag hämtar delarna. Återkommer om hur det går för mig🙂
Viktor24 skrev:Okej! Tack för svar, jag kommer ge mig på att byta paket. Har beställt ett via Volvo men när man väl hämtat ut så får man tydligen inte lämna tillbaka så ville därför vara helt säker innan jag hämtar delarna. Återkommer om hur det går för mig🙂
Jag hoppas du vet hur noga det är med justering av balansaxelpaketet. Något som jag har för mig var bl.a. flankspelet som inte är en enkel inställning. Jag hoppas du har koll på det. :-)
Haft ljudet i flera bilar och hört det från en stor skara bilar. Trots djupdykning har jag aldrig läst någon information om paket som har havererat och jag har därför valt att inte göra något åt det i mina fall. Anledningen är även till stor del för att åtgärden i väldigt många fall ändå inte blivit lyckad. Det är först om någon information om något havererat paket skulle dyka upp som det blir intressant för min del.

• I min tidigare S60 D4 MY15 fanns ljudet när den köptes vid 14 000 mil och jag körde 12 000 mil utan någon åtgärd (i dagsläget 28 000 mil utan åtgärd).
• I min nuvarande S60 D4 MY16 var paketet precis bytt när den köptes vid 2 000 mil och ljudet kom tillbaka 1 000 mil senare (i dagsläget 6 000 mil utan vidare åtgärd).
• I min tidigare V90 D4 MY18 fanns ljudet när den köptes vid 5 000 mil och jag körde ytterligare 5 000 mil utan någon åtgärd (i dagsläget 19 000 mil, om åtgärd utförts är okänt för mig).
• I min nuvarande V40 Cross Country D4 fanns inget ljud vid 4 000 mil när den köptes och i dagsläget har bilen 6 000 mil på mätaren, fortsatt utan ljud.
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
DennisCA's Volvo 850 -97

Någon specifik orsak att köra med epo[…]

Går väl starta inifrån bilen anna[…]

Att inte ha bråttom är ett bra utg&arin[…]

Haft ljudet i flera bilar och hört det fr&ari[…]