Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag som fått balnsaxlarna bytande på min T5 säger med 99,99% säkerhet att det är balansaxlarna som ger det där ljudet. Tråkigt för dig. :-(
Viktor24 skrev:praktexemplar på balansaxlar eller ska man börja felsöka mer ordentligt
Ja det är oljud fån balansaxlarna.
Okej! Tack för svar, jag kommer ge mig på att byta paket. Har beställt ett via Volvo men när man väl hämtat ut så får man tydligen inte lämna tillbaka så ville därför vara helt säker innan jag hämtar delarna. Återkommer om hur det går för mig🙂
Viktor24 skrev:Okej! Tack för svar, jag kommer ge mig på att byta paket. Har beställt ett via Volvo men när man väl hämtat ut så får man tydligen inte lämna tillbaka så ville därför vara helt säker innan jag hämtar delarna. Återkommer om hur det går för mig🙂
Jag hoppas du vet hur noga det är med justering av balansaxelpaketet. Något som jag har för mig var bl.a. flankspelet som inte är en enkel inställning. Jag hoppas du har koll på det. :-)
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133

Försökte att dona med det idag men fick […]

Laddningsproblem

Nu blev det lite klurigt, idag bytte jag jordkabel[…]

powershift expert

nån som vet är bra på powershift […]

Tar bilen olja? Jag tror jag har läst mer pro[…]