Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Glasfiber blir nog alltid starkare, det blir ju fiberförstärkning utanpå så att säga. Jag har lagat en hel del trasiga plastbitar på det där sättet.
Om nu bara epoxyn fäster bra på plastmaterialet, man bör rugga upp ytorna med grovt slippapper först.
av DennisCA
Ja kanske jag borde gjort men det verkar sitta trots allt. Kanske det smälte ihop lite om det finns MEK i lösningsmedlet för härdaren.

Jag fixade plastbiten där framme under strålkastaren med glasfiber också, där ruggade jag upp materialet dock, den var nästan av i två.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Jag bytte några clips på min när den var relativt ny men klädselns hoppade loss ändå när man slog igen luckan
Lösningen blev plåtskruvar genom klädseln från insidan i de nedre hörnen och en lång trallskruv in i någon plåtbit vid torkarmotorn..
Har suttit perfekt i mer än 15 år och jag hade helt glömt bort problemet.. :-) Kan fixa bilder om intresse finns.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Fixar i morgon! :-)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
DennisCA's Volvo 850 -97

Fixar i morgon! :-)

Farthållare funkar ej (B230F)