Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V70 2,4D 2010 B+
Har läst många trådar om detta.
Jag gjorde tidigare idag den ryska varianten och skarvade svart orange utanför den flerpoliga kontakten utan framgång.
Om jag låser bilen och har bilnyckeln i fickan, öppnar bagageluckan med handtaget så går det alltid när bilen är låst och öppnas via keyless entry.
Men när väl bilen är upplåst och man stänger bagageluckan går den inte öppna igen, man hör i dörrarna ett klickande ljud.
Om jordningen varit kass sista biten efter kontakten i taket borde väl inte bagageluckan gå att öppna med keyless entry?
Kan tillägga att det är ett fysiskt handtag på bagageluckan som”kläms ihop” utan motstånd.
Det ska heller inte vara något motstånd då det inte öppnar låskistan live fysiskt.
När handtaget kläms ihop skickas en elektrisk signal att låskistan ska öppnas,
vilket har fungerat i 10 år tills nu
Senast redigerad av 1 Mazzokie, redigerad totalt 0 gånger.
Har kollat på bildelsbasen och det verkar som att handtaget har en mekanisk mekanism som drar i vajern för att öppna.
Vid närmare eftertanke tycker jag att det senaste året att bagageluckan öppnas när nästan hela handtaget är sitt maximala klämläge, kan det vara så att vajern har blivit för lång?
Hundratals gånger har familjemedlemmar klämmt ihop handtaget genom åren för att försöka öppna bagageluckan ihopp om att personen med nyckeln i fickan är tillräckligt nära bilen.
Har någon annan varit med om att vajern sträckt sig för mycket?
Xenon lyckta rör sig inte

Har en s60 2004 där inte xenon lyckan rö[…]

Kan det vara låskistan i bakluckan som b&oum[…]

V60 Bensin vad ska man köpa?

Kan man tänka sig en AWD så finns ju V6[…]

Jaså, såg krångligt ut på […]