Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bumpar en väldigt gammal tråd, men finns ju en del av infon jag behöver här så.

Har en död 850 som jag hade behövt lite hjälp med

Har mätt på kontakten till relät och har endast konstant ström på 30. 85 är död oavsett tändning på eller av.

86 och 87 är strömlösa med tändning avslagen, men 86 ger 1v med tändning på och 87 12v.

Är en lila/vit kabel som går från 85.
87 ser ut att vara utspänning från reläkontakten, hittar du 12V där med tändning på så fungerar reläet. 30 är matning från batteri via säkring F8
Min Haynes är för S/V70 så den kanske inte stämmer helt..
Från 87 går spänning till tre säkringar; F14 matar värmeelementet i främre lamdasonden, F11 matar insprutarna, F12 matar bränslepumprelä och tändningsmodul.
Har du spänning på alla dessa säkringar?

86 (plus på solenoid) får spänning från tändningslåsets terminal 15 i läge I , II och III (kan Haynes verkligen ha rätt där, motorstyrningen ska väl inte vara spänningssatt i radioläget I? :-) )
85 (minus på solenoid) ska sänkas till jord av motorstyrnings-ECU:n när den vill ha igång motorn.
Men som sagt, får du spänning på 87 så funkar antagligen reläet.

Har du kollat bränslepumpreläet, det är vanligt att det går sönder. Går att ta ur reläet och bygla i sockeln mellan 15 och 87 för att tvångsköra pumpen.

V60 Bensin vad ska man köpa?

Kan man tänka sig en AWD så finns ju V6[…]

Har kollat på bildelsbasen och det verkar so[…]

Jaså, såg krångligt ut på […]

87 ser ut att vara utspänning från rel&[…]