- Igår, 21:10
#1622351
Äntligen är veckan slut & paketet från Holland (retrofitlab) kom igår
Ikväll har jag således demonterat strålkastarna från bilen och tagit med dom in.
Dom nya projektorerna var i princip lika original med några få undantag, linsen sitter längre ut vilket gör att det inte går att trycka in dom i strålkastaren för då åker platsringen ut i strålkastaren så att säga, men det går att fästa dom som man ska ändå.
Dock vill jag höja ett varningens finger och det är att skruvarna för hållaren till xenonlampan dom ska man skruva fast i projektorn och dom är väldigt mjuka i materialet, så behöver åka och köpa en eller två nya sådana då jag drog sönder skruvskallen.
Tänkte jag bifogar några bilder, för är det någon annan som tycker att exempelvis V50n dom har där hemma på uppfarten ska få leva några år till med gott ljus så rekommenderar jag verkligen det här kittet, vilket ljus det blev, helt otroligt, och för att inte tala om helljuset.
Dock är jag fundersam till det ytterst mörka partiet som blir direkt framför bilen, men ser det inte när jag sitter i bilen, enligt Gemini ska det vara så på V50s bi-xenon projektorer.
Kontrasten mellan övergången vid skäret av halvljusbilden är slående, antar att det ska bli en sådan skarp skiftning?
Helljuset, helt otroligt vilken förbättring det blev.
Här är hållaren som följde med kittet, det är till xenonlampan så monterar man sen sockeln på projektorns baksida där lampan ska in. Dom små svarta skruvarna är dock klena, så var försiktig.
Den lilla plåtbiten som sitter på reflektorn, ovanför plåten som bryter ljusbilden, någon som vet vad den gör? För i kitten följde den inte med, så jag monterade av den från dom gamla projektorerna, men oklart varför den inte följde med dom nya så tänkte att det är väl bäst att montera dom.
Nu återstår bara en ljusinställning, gör nog den hos Volvo för att få det helt korrekt i bredd & höjd.
Ikväll har jag således demonterat strålkastarna från bilen och tagit med dom in.
Dom nya projektorerna var i princip lika original med några få undantag, linsen sitter längre ut vilket gör att det inte går att trycka in dom i strålkastaren för då åker platsringen ut i strålkastaren så att säga, men det går att fästa dom som man ska ändå.
Dock vill jag höja ett varningens finger och det är att skruvarna för hållaren till xenonlampan dom ska man skruva fast i projektorn och dom är väldigt mjuka i materialet, så behöver åka och köpa en eller två nya sådana då jag drog sönder skruvskallen.
Tänkte jag bifogar några bilder, för är det någon annan som tycker att exempelvis V50n dom har där hemma på uppfarten ska få leva några år till med gott ljus så rekommenderar jag verkligen det här kittet, vilket ljus det blev, helt otroligt, och för att inte tala om helljuset.
Dock är jag fundersam till det ytterst mörka partiet som blir direkt framför bilen, men ser det inte när jag sitter i bilen, enligt Gemini ska det vara så på V50s bi-xenon projektorer.
Kontrasten mellan övergången vid skäret av halvljusbilden är slående, antar att det ska bli en sådan skarp skiftning?
Helljuset, helt otroligt vilken förbättring det blev.
Här är hållaren som följde med kittet, det är till xenonlampan så monterar man sen sockeln på projektorns baksida där lampan ska in. Dom små svarta skruvarna är dock klena, så var försiktig.
Den lilla plåtbiten som sitter på reflektorn, ovanför plåten som bryter ljusbilden, någon som vet vad den gör? För i kitten följde den inte med, så jag monterade av den från dom gamla projektorerna, men oklart varför den inte följde med dom nya så tänkte att det är väl bäst att montera dom.
Nu återstår bara en ljusinställning, gör nog den hos Volvo för att få det helt korrekt i bredd & höjd.
- By Vetinte