EbbevonVolvo skrev:Varför är priset så viktigt?
Priset är väl en jättestor faktor när många köper bil? Men det är väl inget som säger att priset är jätteviktigt, men att man vill ha mest bil för pengarna man lägger oavsett om det är 200', 450' eller 700'. Klart man alltid kan lägga till lite mer pengar för att få en bättre bil, men jag undrar hur mycker mer man måste lägga i det här fallet. Just bang for the buck är ganska trevlig i en Model 3 för 450'
EbbevonVolvo skrev:Jag fattar inte hur någon kan tycka att en Tesla är något att ha
Så kommer det ju vara oavsett bilmärke, beroende på vem du frågar. Jag skulle som jag skrev ovan välja en Model 3 framför samtliga av modellerna jag rabblade upp. Jag tycker inte Tesla gör dåliga bilar.
EbbevonVolvo skrev:Visst har en Tesla bra med hästkrafter, energieffektiv men sen då?
Fungerande mjukvara, app, ruttplanering, "ekosystem", apier, intergrationer, bra komfort. Drivlinan i sig är väldigt trevlig med en riktigt bra kalibrering av gas/broms osv. ID7 är inte i närheten.
EbbevonVolvo skrev:Ingen tvingande service, men är det så bra?
Det är jättebra att det inte krävs för att garantin ska gälla tycker jag, men det är jättedumt att man ändå inte kallar till service regelbundet. För det behövs. Volkswagens "inspektionsservice" är ju prismässigt ett skämt och jag vet inte om jag ger så mycket för den, men teoretiskt är det ju jättebra.
EbbevonVolvo skrev:Jag har kört nästan alla elbilar för att hitta något som passar mig.
Jag har också provkört alla elbilar som var potentiellt aktuella för oss och att det inte blev en ny Tesla beror inte på bilen i sig, den placerar sig tvärtom fortfarande högt upp på min lista över bilar jag uppskattar. Trots alla problemen jag hade med våran.
EbbevonVolvo skrev:Undrar om jag valt rätt bil denna gång! Nya uppdaterade bilen kommer jag att få provköra nu i veckan.
Håller tummarna! Jag tror uppdaterade Toyotan är en kanonbil.
EbbevonVolvo skrev:Är jag inte nöjd då så får jag riva kontraktet. Men vad ska jag då ha?
Lådcykel med flames!