Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

batmac skrev: Igår, 20:06 Model 3 från 449’ är inte så dumt. Tror Standard kan bli rätt populär

https://www.tesla.com/sv_se/model3/design#overview
Ja det är en stor prisskillnad upp till nästa nivå både för 3 (90K) och Y (113K) , vet inte vad man skulle sakna egentligen.
Möjligen den längre räckvidden.
fjohan82 skrev:Ja det är en stor prisskillnad upp till nästa nivå både för 3 (90K) och Y (113K) , vet inte vad man skulle sakna egentligen.
Dubbelglaset och fjädringen. Model3 behöver alla komforthjälpmedel den kan få.
Jag har inte provkört Highland, men alla säger ju att den i grunden är oerhört mycket bättre komfortmässigt än tidigare Model 3, så frågan är hur stor skillnad det blir. En ny Model 3 standard lär väl inte vara sämre komfortmässigt än en tidigare Model 3 SR/LR. Vad får man ens hos andra märken för samma pengar? Det är väl i princip bara småbilar. Megane E-tech, EX30, EV3, ID3, Born. Har inte kört Megane men skulle inte välja någon av dom andra framför en Model 3 iaf.
Lövet skrev: Idag, 02:24
fjohan82 skrev:Ja det är en stor prisskillnad upp till nästa nivå både för 3 (90K) och Y (113K) , vet inte vad man skulle sakna egentligen.
Dubbelglaset och fjädringen. Model3 behöver alla komforthjälpmedel den kan få.
Okej, kanske samma på Y också.
Dock bra med 1600 på kroken för under 500K.
batmac skrev: För 47 minuter sedan. Jag har inte provkört Highland, men alla säger ju att den i grunden är oerhört mycket bättre komfortmässigt än tidigare Model 3, så frågan är hur stor skillnad det blir. En ny Model 3 standard lär väl inte vara sämre komfortmässigt än en tidigare Model 3 SR/LR. Vad får man ens hos andra märken för samma pengar? Det är väl i princip bara småbilar. Megane E-tech, EX30, EV3, ID3, Born. Har inte kört Megane men skulle inte välja någon av dom andra framför en Model 3 iaf.
Ja det är mest mindre bilar.
Till listan kan också läggas bl.a. Hyundai Inster, Suzuki e-Vitara, MGS5 EV, Renault 4 och 5, Opel Mokka och Corsa.
Jag tittade på KIA EV4 (dock en dyrare bil) men den var nära att jag knäckte "växelspaken" på, mycket dum placering på nederdelen av rattstången så den slår i höger knä. Allt blir inte bättre av högre priser. :-)

Personligen behöver jag varken skärmen bak och värme i baksätet.
Ljudnivå? Ja kanske, men det är inte ofta jag kör runt utan att ha radio/Spotify på som dämpar andra ljud ljud.
  • 1
  • 466
  • 467
  • 468
  • 469
  • 470

Jag har inte provkört Highland, men alla s&[…]

T8 hybrid snabb utbildning?

Värmaren drivs av högspänning. Har […]

Bilar med Google inbyggt påverkas inte. Bila[…]

Halvljus

Intressant, när jag nu slår ihop sympto[…]