Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, min volvo 240 b200f från 1990 får ej bränsle. Bränslepumparna startar då jag kopplar rak 12volt ström till stift 87/2 men då jag använder relän får den ingen ström. Relän klickar då jag vrider nyckeln till tändläget. Enda felet jag har märkt är på stift 86/1, då jag mäter strömmen mellan stift 86/1 och 85 är volten 12 då nyckeln inte är vriden men då jag vrider nyckeln till tändningsläge så blir volten -10. Jag antar att det är därför som inte bränslepumparna får ström men vet inte hur jag skall åtgärda dethär. Finns det månne någon kortslutning i systemet. Tack i förväg
av Rödsorken
Det låter som ett fel i tändningslåset, men om allt annat fungerar med tändning på (läge II) så är väl felet i reläet. Dessa är relativt kända för att bråka. Har hört att vissa t o m lägger ett i reserv i handskfacket! Gröna eller vita reläet då, men din sena har väl vita. Youtubern Veterandoktorn gjorde en video på felsökning där vill jag minnas. Så du slipper byta något som är juste.

Bilen har kilat vidare nu. Om någon har nytt[…]

Börjat byta länkarm på D2an, fullt[…]

Motorvärme

Är det ordentligt med minusgrader vill motorn[…]

Bränslepump relästift 86/1

Det låter som ett fel i tändningsl&arin[…]