Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Reflektorerna på halvljussidan verkar tyvärr vara ganska matta till utseendet, jag tror halvljusen skulle kunna vara flera gånger bättre om jag fick dem bytta men det ser inte ut som man kan köpa reflektorer endast. Det är ju onödigt att prova med starkare lampor om reflektorerna är dåliga så det är nog lampan som behöver bytas först och främst.

Skandix har Volvo original men 330 euro styck är lite för mycket för min budget. På andra sidor finns det Proparts (usch) och andra märken som "Depo" som jag inte vet något om. Är det nån som köpt eftermarknadslampor och har några erfarenheter gällande kvalité att dela med sig?

Jag är inte intresserad av s.k. stylinglampor, utseendet lockar inte och jag har läst de har sämre egenskaper än originalen också, mest för att se häftiga ut låter det som.
Jag köpte lyktor från Vparts för ca 6 år sen, okänd tillverkare. Pris strax under tusenlappen. Nu har V70 och 850 inte likadana lyktor märk väl..
Nya lyktor blev förstås ett lyft men ljusbilden är inte lika jämn som originalet och lamphållare, plasthöljet och kopplingen till höjdjusteringsmotorn är smäckigare.
You get what you pay for :-)
viewtopic.php?f=16&t=175362&p=1546743#p1546743

Returnerade precis ett par fram-blinkerslyktor av fabikat TYC, köpta hos trodo. De var mycket sämre limmade än de gamla från Proparts.. Så det får nog bli nya från proparts/vparts i brist på bättre :oops: Blinkerlyktorna blir ju matta och fula efter bara några år. Fick intrycket att Depo och TYC är i princip samma grejer men jag kan ha fel där
Jo precis..
Finns det inga företag som kan lägga på nytt kromskikt på de gamla för en rimlig peng..?

Jo precis.. Finns det inga företag som kan l[…]

Värt att notera, senare modeller av XC40/EX40[…]

Renoveringssatser bromsok XC70 2015

Renoveringssats fram: 30671544 Bak verkar det bara[…]

FJärrstarta hybridbilar?

Min erfarenhet är att det funkar precis som d[…]