Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1621014
Tja! Jag har nyss fått i en b230FK i min 245a (-93)som hade FD innan. Bilen har LH2.4 sen innan men jag har stött på lite bekymmer. När jag sätter i bränsleboxen som tillhör turbomotorn får jag inget bränsle fram till motorn så den startar inte. Jag testade med gamla bränsleboxen och då startade motorn men gock jättedåligt typ som att den misstände. Men det äe inte då konstigt kanske då det är fel box som sagt.
Hur gör jag för att få fram bränsle till motorn?
När jag frågat ChatGPT har den sagt att jag måste byta plats på några kablar vid bränslereläet då den inte sätts på med samma krets som 240 gör original. Är det någon som vet om detta stämmer och hur man gör för att få det att funka.
Kan tillägga att bränslepumpen bara verkar gå när man sätter på tändningen när bilen stått en stund. Dvs att den bygger tryck en gång men går sen inte mer efteråt t.ex när man ska sätta igång motorn.
Bränsleboxen har nr. 0 280 000 984 o Tändboxen har 0 227 400 148, om det hjälper. Immobilizer??

Alla svar uppskattas mycket tacksamt.
#1621043
Hur har du gjort med spridarmotståndet? B230FD har inget motstånd i härvan original och om du kör turbomaskinens originalspridare utan motstånd så bränner du garanterat saker i turbomaskinens boxar.
2.4D startar ej

Hej igen ! såg på en tidigare v70 2.4 […]

B230FK i en Volvo 245 1993

Hur har du gjort med spridarmotståndet? B230[…]

Stefans 968

Supersprint kör rea på deras rostfria s[…]

Jag tror det tog slut med vit och dom tog vad som […]