- Igår, 21:01
Tja! Jag har nyss fått i en b230FK i min 245a (-93)som hade FD innan. Bilen har LH2.4 sen innan men jag har stött på lite bekymmer. När jag sätter i bränsleboxen som tillhör turbomotorn får jag inget bränsle fram till motorn så den startar inte. Jag testade med gamla bränsleboxen och då startade motorn men gock jättedåligt typ som att den misstände. Men det äe inte då konstigt kanske då det är fel box som sagt.
Hur gör jag för att få fram bränsle till motorn?
När jag frågat ChatGPT har den sagt att jag måste byta plats på några kablar vid bränslereläet då den inte sätts på med samma krets som 240 gör original. Är det någon som vet om detta stämmer och hur man gör för att få det att funka.
Kan tillägga att bränslepumpen bara verkar gå när man sätter på tändningen när bilen stått en stund. Dvs att den bygger tryck en gång men går sen inte mer efteråt t.ex när man ska sätta igång motorn.
Bränsleboxen har nr. 0 280 000 984 o Tändboxen har 0 227 400 148, om det hjälper. Immobilizer??
Alla svar uppskattas mycket tacksamt.
Hur gör jag för att få fram bränsle till motorn?
När jag frågat ChatGPT har den sagt att jag måste byta plats på några kablar vid bränslereläet då den inte sätts på med samma krets som 240 gör original. Är det någon som vet om detta stämmer och hur man gör för att få det att funka.
Kan tillägga att bränslepumpen bara verkar gå när man sätter på tändningen när bilen stått en stund. Dvs att den bygger tryck en gång men går sen inte mer efteråt t.ex när man ska sätta igång motorn.
Bränsleboxen har nr. 0 280 000 984 o Tändboxen har 0 227 400 148, om det hjälper. Immobilizer??
Alla svar uppskattas mycket tacksamt.
- By 246