- Idag, 19:54
#1620949

Jag har idag installerat motorvärmaren och kupévärmaren med eluttag. Det enda som saknas är en 3-vägsförgrening. Just nu fungerar en 2-vägsförgrening.
Tyvärr passade inte det originala fästet för anslutningskabeln eftersom det är Calix och inte Defa. Därför behövde jag hitta en annan plats. Det blev ändå bra, eftersom jag då slapp klippa i listen under strålkastaren. Det hade varit trevligt, eftersom man på sommaren hade kunnat fälla in kontakten under motorhuven.
Hålet i mattan fanns redan, eftersom där sitter en ögla för att spänna fast saker. Hålen för skruvarna till eluttaget finns också från fabrik, men även de är för Defa. Det fungerade ändå.
Slangvärmaren är 550 W, blockvärmaren 500 W och kupéfläkten kan ställas mellan 600 W och 1600 W. På 10 A måste jag köra fläkten på det lilla läget.
Tyvärr passade inte det originala fästet för anslutningskabeln eftersom det är Calix och inte Defa. Därför behövde jag hitta en annan plats. Det blev ändå bra, eftersom jag då slapp klippa i listen under strålkastaren. Det hade varit trevligt, eftersom man på sommaren hade kunnat fälla in kontakten under motorhuven.
Hålet i mattan fanns redan, eftersom där sitter en ögla för att spänna fast saker. Hålen för skruvarna till eluttaget finns också från fabrik, men även de är för Defa. Det fungerade ändå.
Slangvärmaren är 550 W, blockvärmaren 500 W och kupéfläkten kan ställas mellan 600 W och 1600 W. På 10 A måste jag köra fläkten på det lilla läget.


- By Krsamaja