- Idag, 17:40
Ventilen kan man koppla loss och provblåsa igenom. Jag tror att man ska kunna manövrera den genom att lägga 12V på anslutningsstiften.. det är bara en on/offventil. Har tyvärr ingen aning om den är öppen eller stängd strömlös
Vilken tur att det finns instruktionsfilmer på tuben
Wiizper skrev: ↑Idag, 17:16 Vart sitter ventilen och hur vet man om den öppnar o stänger som den ska?Vet ej på S80, men om du letar upp kolkanistern (en svart burk som brukar sitta framför ena framhjulet) och följer gummislangen som går från den till insuget så ska det sitta en solenoidventil halvvägs på slangen. Grattis, du har hittat "EVAP purge valve"
Ventilen kan man koppla loss och provblåsa igenom. Jag tror att man ska kunna manövrera den genom att lägga 12V på anslutningsstiften.. det är bara en on/offventil. Har tyvärr ingen aning om den är öppen eller stängd strömlös
Vilken tur att det finns instruktionsfilmer på tuben
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 66100 mil, klarar den inte 100k blir jag grymt besviken. What could possibly go wrong? Den är ju knappt inkörd 
Service #34 klar. Borde pyssla om drivaxlarna innan vintern slår till.. och kanske kladda på rostskydd lite här och där
Service #34 klar. Borde pyssla om drivaxlarna innan vintern slår till.. och kanske kladda på rostskydd lite här och där
- By Kenneths