Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bönan
#1620698
Olackade både nu och 1986, så vitt jag kunde se. De gamla var det knappt något kvar av, inga spår av lack och som sagt inte på de nya heller.
#1620699
Tyckte det såg ut som elförzinkade, jämförde mot andra bilder.

Är de obehandlade så är det bäst att lackera ?

Epoxygrund, lack och klarlack, några lager av varje, blir nog bra.
Senast redigerad av 2 VolvoNisse, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1620703
VolvoNisse skrev:Tyckte det såg ut som elförzinkade, jämförde mot andra bilder.

Är de obehandlade så är det bäst att lackera ?

Epoxygrund, lack och klarlack, några lager av varje, blir nog bra.
Vad är egentligen problemet...
Dom som du nu ska ersätta har ju suttit där minst 30, kanske 40 år. Behöver man verkligen bry sig om hur länge det hålla??? Resten av bilen är säkert borta innan dess ändå.
Min 745-a håller jag igång. Det räcker, har inget behov av att bilen ska se ny ut, eller vara i nyskick. Den gör sitt jobb, funkar dag och vecka ut. Den ser inte ny ut men ör mekaniskt i gott skick. Ska inte ha någon mer bil
Är 73 år nu och räknar ned att kunna köra bil i 10 år till.
Frugan har en nästan ny bil.............
#1620789
Det är naturligtvis upp till var och en vilket skick man vill ha sin bil.

Jag har iallafall valt att renovera min 240 GLT till originalutförande så långt det är möjligt.
Inget som ska köras till det rasar och sedan skrotas.

Bild på bromssköld och grovskydd monterad.
bromssköld.jpg
bromssköld.jpg (218.45 KiB) Visad 8 gånger

Tyvärr visar det sig att 13t snurran ser anno[…]

2.4D startar ej

Hej igen ! För ett par månader sen s&a[…]

Besiktat, mätarställning nu 43246 mil, 8[…]

Det är naturligtvis upp till var och en vilke[…]