lennarte skrev: ↑tor 06 nov 2025, 11:48 Har du provar att testa blinkdosan?? Även kontrollfunktionerna 2 och 3?? Då kollar den funktionen på en del ingående delarOkej ikväll har jag varit i garaget och provat jag började med att lägga slangklämmor på alla slangar vid insug och då började den gå lite bättre.
20251106_114446.jpg
Provade felkoder ända jag fick var 2-2-3 alltså något med tomgångsventilen, provade rengöra den var inte alls smutsig. Testade med ett 12 v batteri och den öppnade och stängde fint. Men hur jag än försöker får jag ej bort den där jävla felkoden.
Och vill tillägga att om man drar ur stöpslen till tomgångsventilen blir det ingen skillnad. Samma gäller lufttempmätaren.
När man startar bilen går den runt 800 varv. Sen ibland kan den gå en stund så sjunker de till ca 500 varv och om man varvar ur den då så går den på ca 1000 varv en stund för att sen sjunka till 500 igen. Provade mäta volten vid tomgångsmotor kablarna och där kom det ca 1,2 volt bara. Provade mäta ohmen på tomgångsmotorn och de va 8 Ω så den borde ju vara iskick.
- By jesperk