Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

skulle motorn bli överhettad lär ju en varningslampa lysa el tempmätaren stiga, har då aldrig hört om nån modern diesel som kokar iaf, ni gör en höna av en fjäder.
Jag har läst om en del här som stänger av den, av någon anledning. Jag tror att de tycker att de ofta kör så korta sträckor att värmaren startar titt och tätt och så vill de inte att den ska gå.
Tror att Volvo har eller haft det som rekommendation om man mestadels kör korta dagliga sträckor. Var uppe i tråd när funktionen infördes så det står nog bilens manual.
Derank skrev:skulle motorn bli överhettad lär ju en varningslampa lysa el tempmätaren stiga, har då aldrig hört om nån modern diesel som kokar iaf, ni gör en höna av en fjäder.
Mina tidigare dieslar har aldrig nått dessa temperaturer, så tyckte frågan var befogad då jag trodde 100 grader var kokpunkt.
Men nu vet jag bättre, nyare dieselbilar jobbar med högre temp och en glykol med 50/50 har betydligt högre kokpunkt
Volvo larm guard2

Kolla DEFA, dom har tagit över Cargard. En n[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=70&[…]

Volvo on call och GSM

Inte fått något mail, men kanske komme[…]

Bästa odb2 scanner/dator

Så var den frågan löst. Volvo slu[…]