- Idag, 07:38
Så Volvos ställning här är att man är rökt?
Hur mycket otur hade ingenjörerna som byggde denna bil? En 3 åring i sandlådan räknar ut att näten kommer stängas. Det dom alltså _BORDE_ ha gjort var att sätta MODEMET, och inget annat än MODEMET, som en egen "MODUL", som enkelt bara kan lossas och bytas ut.
När 2/3/4/5/6/7/8G eller vad det för tillfället kallas går "out of service", så köper (Eller fan heck, Volvo borde räkna in detta i tillverkningskostnaden och skicka ut kostnadsfritt till alla kunder) ett nytt modem med nu gällande standard, som man bara switchar.
Men här verkar det alltså vara så illa, att "modemet" sitter fast i hela "on call boxen", så förutom att man behöver byta hela boxen, så verkar alltså Volvo öht inte intresserade av att ens fixa en ny box åt befintliga bilar med ett modernt modem?
För mig är det förvisso ett ännu mindre problem, då min VoC gått sönder totalt och hela boxen måste bytas ändå, men det är man inte särskilt sugen på då 2G snart stängs ner.
I förvisso nästan det enda jag använde VOC till var att starta dieselvärmaren, går det att eftermontera någon sorts trivial fjärrkontroll själv istället?