Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dieselputte
Chrasher skrev: sön 23 mar 2025, 21:49 Pratade med Volvo om det och de låter inte så aktiva i frågan. De sa att Telia hade skjutit upp nedstängningen något år eller två så de tror inte att Volvo kommer göra nåt alls med alla gamla bilar med gsm.
Påminner om att det är Telenors GSM som VoC nyttjar. Tror knappast de kommer behålla GSM.
Transtema (mfl?) skall börja plocka ned 3GIS nät så horisonten är nära nu.
https://www.telenor.se/om-telenor/digit ... -3g-natet/
Några nyheter om detta? Mycket spretig information i tråden och länkar till att GSM försvinner dec 2025, Telia kör på och inga varningar i bilen eller i samband med min påminnelse om att uppdatera. Jag måste teckna nytt nu för att ha VoC klar. Jag är inte så orolig över avgiftens storlek om det går i stöpet men tänker de verkligen att man kan förlänga ett år nu och så kommer inget fungera om tre månader och ingen säger något?
avveckling pågår och har så gjort ett bra tag, när det är helt dött vet nog ingen riktigt, men jag skulle tro att under 2026 stänger nog de sista ner, men ingen vet nog exakt, har sagts i flera år att i år stängs det ner osv. Det senaste ryktet är väl december 2025, var folk fått det ifrån vet jag inte, chatgpt kanske..........
Det där med 2025 stod i artikeln länkad i jui i år. Det är ju inte bara är Volvo som har 2G i sina system. Många bilar, fortfarande i bruk.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?

Du har använt fel flik i läsaren. Du ska[…]

Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]