Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
Det kan vara startmotorn, men det kan också vara som så att något allvarligt hänt med motorn så att den inte går runt.

Fick du något meddelande i färddatorn?
Användarvisningsbild
av Erik Å
Jag skulle ha dragit runt vevaxeln för hand först, lär visa sig om det tar tvärstopp..
På gamla P80 tar man av höger framhjul och viker undan plastinnerskärmen (den har ett förberett "veck" just för detta), sen kommer man åt vevaxeln med hylsa, förlängare och spärrskaft.
Borde rimligen vara samma även på P2, de är ju rätt nära släkt.. Vrid bara medurs och se till att tändningen är av :-)
lennarte skrev: fre 17 okt 2025, 12:49 Tomt batteri ????

Ja det var detta trots allt. Trots att jag testade med startkablar och 2 vänner som inspekterade bilen som var stensäkra på att det var startmotorn så kom bärgaren förbi och ladda upp batteriet enkelt...

Nu till nästa fråga, Biltema har ett batteri för 899, 12V 62Ah. Mitt nuvarande är ett original Volvo med 12V, 60Ah med samma dimensioner. Trots detta säger Biltemas hemsida när jag slår in regnummer att batteriet ej passar min bil. Men det borde det väl göra ändå??

Skulle ju vara intressant att ta del av hela teste[…]

Hej! Har lite grejer som behöver bytas ut p&[…]

Hjälp vad är trasigt?

https://vilketbatteri.se/ Bara hinka i vad som[…]

Jag hittade just denna info, som säger att be[…]