Moderator: Moderatorer

Bytt kupefläkten, med en lång svordomsramsa som underhållning för grannarna.
Jösses för en konstruktion och vilken tid det tog :(
Återstår att montera ihop resten på V50:n
MDK skrev:Bytt kupefläkten, med en lång svordomsramsa som underhållning för grannarna.
Återstår att montera ihop resten på V50:n
:-) Du vet väl att kupéfläkten är det första dom sätter in i bilen. Sen ”gömmer” man den med så mycket som möjligt, allt för att djävlas. Ja, så känns det när någon stackare åker på bytet! Jag hade gärna lyssnat på din svordomsramsa. :-D
MDK skrev: tor 16 okt 2025, 14:25 Bytt kupefläkten, med en lång svordomsramsa som underhållning för grannarna.
Vilken skillnad det är mellan olika modeller. :-/ Jag och dottern bytte kupefläkten på min gamla V70 på parkeringen utanför en känd Volvo-webbshop i somras. Det tog en halvtimme.. Jag pekade och hon fick skruva, hon tyckte det var kul :-)
EbbevonVolvo skrev: tor 16 okt 2025, 15:14 :-) Du vet väl att kupéfläkten är det första dom sätter in i bilen. Sen ”gömmer” man den med så mycket som möjligt, allt för att djävlas. Ja, så känns det när någon stackare åker på bytet! Jag hade gärna lyssnat på din svordomsramsa. :-D
Haha! Om vi säger så här. Magnus och Brasses "Svordomsvisan" (Varning för Barn) är mild i jämförelse med min ramsa :D
Jallemet skrev: tor 16 okt 2025, 15:51 Bara kupéfiltret är 30 min nagelbandsmassage i en V50 och i V70N går det på under 10min.
Enig!
Milt sagt en korkad konstruktion. Och när jag bytte mitt filter så fick dammsugaren gå varm. Det filtret var inte bytt på många år!!
Till V60 (omkring 11 års modell) finns (på nätet) ett sätt att byta det enklare än Volvos rekommendation. Man lossar och viker undan lite el och så rullar man ihop filtret efterhand som man drar ut det. Lika så rullar man ihop det nya och rullar ut det när du sätter I det igen.
Snyggar upp bakrutetorkaren med lite svart hammarlack. Har en ny men till vintern sätter jag tillbaka dem gamla. Sparar den nya till sommarens finåkning :-D
20251017_153403.jpg
20251017_153403.jpg (1000.88 KiB) Visad 825 gånger
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
V90 läggs ner.

Vilken tur att bruksbilen inte behöver vara[…]

Kan man plocka bort hela paketet och leva med lit[…]

Har du inte fått på dom än?