Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad som är en bruksbil är olika för alla. Jag tror mig veta att 90% av bilägare enbart har bil för att ta sig från A till B, köra till mataffären. Inte att dra ett skap eller husvagn på 1500 - 2000kg. Möjligen att koppla på ett släp för att ta hem en soffa eller ett kylskåp. Men dagens ungdomar beställer med hemleverans, till och med matkassen!

Så @ apersson850, du tillhör inte dom 90%, utan nog mindre än 1%. Inte fel det heller men håll dig på jorden angående vad som tillhör en bruksbil. Det finns också många som tycker att en elbil klarar deras behov. Andra ska ha diesel som kan dra 2500kg och köra 100 mil utan att behöva stanna.

Jag har klarat mig med en helelbil i tre år utan dragkrok, men det har inneburit att jag fått kalla in en av mina bröder med sin bil som har drag, men ingen luftfjädring. Helelbilen som jag nu beställt kommer att ha dragkrok (1500kg) men ingen luftfjädring. Det behöver jag inte. Visst har jag kört bilar i lyxklassen, t.ex. Mercedes EQS SUV, EQE SUV och liknande. Dessa har haft luftfjädring. Skönt men inget jag behöver. Lägger hellre pengarna på något annat.

Prioriteringar kan man kalla det. :-)
EbbevonVolvo skrev:Vad som är en bruksbil är olika för alla.
Det var precis det jag ville få fram. För mig säger bruksbil att det är en bil jag har nytta av. Då ska den också ha sådant som jag har nytta av.
Vilken andel av befolkningen jag utgör vet jag inte. Det är inte heller något jag bryr mig om. Men åtminstone ett tiotal av de jag ofta umgås med har minst ett släpfordon och dragbilar med fyrhjulsdrift. Min XC90 är någonstans i mitten när det gäller bilstorlek där.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

ok, tack! Nedladdning pågår. Blev Virt[…]

Mera strul. Tömde kylsystemet och skulle samt[…]

Flapprande/tickande ljud D4 AWD

Svårt att säga om det är samma lju[…]

Min koppling gjorde lika dant. Då va det huv[…]