- Idag, 16:17
#1619126
Hej,
Bytt kamrem på min V70 2006 2.4 140hk. Var supernoga att ställa den i nolläge enligt de tre markeringarna innan demontering. Har tyvärr inga låsverktyg vilket hade varit det absolut bästa.
Trots att jag gjort det förut så krånglade det med att få på remmen så höll på och krånglade med det ett par gånger innan fick på den. Vid monteringen så rörde sig båda insug och avgasdrev någon centimeter. Flyttade tillbaka till nollmarkering igen och spände spännaren.
Dragit runt motorn säkert 30 varv för hand utan problem och markeringarna hamnar rätt och spännaren håller sig inom rätt läge.
Är dock ändå jäkligt nojig att kammarna hamnat fel, är det lugnt att provstarta den eftersom allt går fritt när drar runt för hand?
Om man råkar flytta dreven som jag gjort någon centimeter , funkar det att vara vrida tillbaka den?
Om det nu inte stämmer,är det enbart dolkar som gäller för att få det ok?
Bytt kamrem på min V70 2006 2.4 140hk. Var supernoga att ställa den i nolläge enligt de tre markeringarna innan demontering. Har tyvärr inga låsverktyg vilket hade varit det absolut bästa.
Trots att jag gjort det förut så krånglade det med att få på remmen så höll på och krånglade med det ett par gånger innan fick på den. Vid monteringen så rörde sig båda insug och avgasdrev någon centimeter. Flyttade tillbaka till nollmarkering igen och spände spännaren.
Dragit runt motorn säkert 30 varv för hand utan problem och markeringarna hamnar rätt och spännaren håller sig inom rätt läge.
Är dock ändå jäkligt nojig att kammarna hamnat fel, är det lugnt att provstarta den eftersom allt går fritt när drar runt för hand?
Om man råkar flytta dreven som jag gjort någon centimeter , funkar det att vara vrida tillbaka den?
Om det nu inte stämmer,är det enbart dolkar som gäller för att få det ok?