Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

batmac skrev:Känns avlägset att ha en laddinfrastruktur som pallar det.
Beror på hur många som behöver göra det samtidigt. Det finns lastbilsladdare på plats i Sverige med samma effekt redan.
Men nej, det är verkligen inte många som behöver ladda 1000kW och över på riktigt. Det är en tävling just nu att slå rekord.
Lövet skrev:Beror på hur många som behöver göra det samtidigt. Det finns lastbilsladdare på plats i Sverige med samma effekt redan.
Men nej, det är verkligen inte många som behöver ladda 1000kW och över på riktigt. Det är en tävling just nu att slå rekord.
Jo absolut, men det är ju skillnad på att ha lite laddare här och där och ha det såpass utbrett så att alla kan köpa en elbil med den kapaciteten och tro sig kunna ladda lika snabbt som man tankar, större delen av gångerna. Jag menar Tesla är ju i full fart att uppgradera sina äldsta laddare, men även V4 har väl ett tak nånstans kring 500kW? Inte aktivt i sverige då, men jag har för mig jag har läst den teoretiska siffran för cybertruck t.ex.
apersson850 skrev:Att fylla på diesel i min XC90 motsvarar enn laddning på 6-7 MW i en batteribil.
Jo. Men det är så synd att så mycket av den energin slösas bort i förluster. Så riktigt lika mycket kommer man inte behöva fylla på ;)
  • 1
  • 460
  • 461
  • 462
  • 463
  • 464
Huvudbromscylinder

Spontant skulle jag hävda fel på huvudc[…]

Volvo car UX

Jaha, när tror ni Volvo rullar ut nya grä[…]

Att fylla på diesel i min XC90 motsvarar en[…]

Startproblem batteri?