Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hc77
Hej,

Problem med att få dit vänster drivaxel v70 aut. Ringen vägrar krypa förbi och ner i spåret. Får ingen kraft heller för att backa drivaxeln och snärta till heller. Provat att slå med plastklubba i ytteränden på drivaxeln också, vet dock inte hur hårt man vågar knacka där. Provat snurra samtidigt som försöker få i den. Fett på ringen för att den skall hålla sig still.

Sett videor på nätet när de mer eller mindre bara skjuter i den men min vägrar, förslag på metoder att prova?
Användarvisningsbild
av Erik Å
Nån påstod att det var skillnad hur man vänder ringen, jag tror den skulle hänga med öppningen nedåt för att den lättast ska gå både i och ur...
På ytterknuten använder jag buntbandstricket: man drar ett buntband runt ringen som håller den intryckt, sen skjuts buntbandet undan när man trycker i axeln i knuten. Ingen aning om det fungerar mot lådan, kanske blir svårt att få bort bundbandet?
Få dit vänster drivaxel

Nån påstod att det var skillnad hur ma[…]

Vad menar du med ”lösa” skivor. H[…]

Ja. Nått knas har det blivit iaf. Lutar &ari[…]

Kan jag lägga på lite bromsväts[…]