Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Det kan ingen veta. Kanske. Tråkigast blir det om några generationer att upptäcka att det hade hjälpt om vi hade gjort något, men det gjorde vi inte.
Personligen tror jag att vi behöver sluta flänga omkring som vi gör. Men jag vet förstås inte heller.
apersson850 skrev: Igår, 17:38 ..Tråkigast blir det om några generationer att upptäcka ...
Vi behöver inte vänta flera generationer, klimatförändringen går snabbt..
Har lekt med tanken att flytta till varmare klimat när jag blir pensionär men det är många delar av världen redan nu blivit no-no pga klimatkris. Kanske bästa att ducka problemet så länge det går här i kyliga nord..
Lövet skrev: Igår, 17:37
Okalettos skrev:Frågan är dock om det 'räddar klimatet'.. Vem vet, det kanske t o m redan är för sent att vända trenden beroende på hur moder naturs tipping-points verkar..
Vilket inte på något sätt är ett argument för att fortsätta åka runt i bensin eller dieselbilar dock.
Nä verkligen inte, i vart fall inget bra argument. Det mesta här i världen kommer ju dock till ett pris..
Jag menar absolut inte att vi ska stoppa elbilsbatteriutvecklingen, för en vacker dag kommer (förhoppningsvis) en batteriteknik som är både billigare, bättre och kanske rentav mer hållbar, som verkligen kan göra skillnad på bred / global front..
Okalettos skrev: Igår, 18:24 .. billigare, bättre och kanske rentav mer hållbar..
Lägg till mindre brandfarlig så är jag med :-)
Eldrift med bränsleceller är ingalunda ett dött spår, utveckling pågår för att få ner kostnaden och öka livslängden..
Erik Å skrev:Lägg till mindre brandfarlig så är jag med :-)
Om du tänker på brandfara så är det ett argument FÖR eldrift, inte emot det. Brandrisken är mycket högre i en bensin eller dieselbil.
Lövet skrev: Igår, 20:09 Brandrisken är mycket högre i en bensin eller dieselbil.
Sådana bilar tar eld under drift. Elbilar med latenta fel i batterierna tänder precis närhelst de vill. Det ser jag som ett allvarligt problem. Två biltransportfartyg har redan brunnit, det ena sjönk..
Men risken är givetvis mångdubbelt högre under pågående laddning
Erik Å skrev:. Två biltransportfartyg har redan brunnit, det ena sjönk..
Vilken båt tänker du på? Som du ser är brandorsakerna inte elbilar bara för att dessa finns på båten. https://gcaptain.com/a-brief-look-back- ... ier-fires/
  • 1
  • 455
  • 456
  • 457
  • 458
  • 459

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

. Två biltransportfartyg har redan brunnit,[…]