Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Bromsok hållaren får skruvas bort ibland och ibland inte. Skruvarna sitter ordentligt fast, och kan vara svåra att lossa. Är det insex eller Torx är det noggran rengöring som gäller så du får på hylsan ordentligt.
Skivan kan också sitta ordentligt fast. Det kan rosta fast sä man kan behöver slå sönder rosten mellan nav och skiva genom slå på den del av skiva som ligger mot navet. Du slår uppifrån och från sidan mot skivans fäste. Aldrig på den del av skivan där beläggen går mot
Tack för tipset. Vad kan jag använda för att pressa tillbaka kolvarna i oket. Fungerar denna?

https://www.biltema.se/bil---mc/bilrese ... 2000019405

Eller har du tips på något som finns hos jula?

Tror det är insektsnyckel på hållaren.

lennarte skrev: Idag, 08:13 Bromsok hållaren får skruvas bort ibland och ibland inte. Skruvarna sitter ordentligt fast, och kan vara svåra att lossa. Är det insex eller Torx är det noggran rengöring som gäller så du får på hylsan ordentligt.
Skivan kan också sitta ordentligt fast. Det kan rosta fast sä man kan behöver slå sönder rosten mellan nav och skiva genom slå på den del av skiva som ligger mot navet. Du slår uppifrån och från sidan mot skivans fäste. Aldrig på den del av skivan där beläggen går mot

Finns ju gott om XC40 el under 300k även en C[…]

Dessa alltså. I mitt fall har de inte uppfyl[…]

Köptips v90

Min B4 diesel 2022 drar inte en droppe olja och ha[…]

Heico RIMS

Hello. Maybe someone is looking for Heico Volution[…]