Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

På min bil har lampan ”boka tid för servive” lyst i ca 1 månad, men sedan någon dag tillbaka har den ändrats till ”tid för service”.

Jag servade den senast 2024-08-15 och har inte kört över 3000 mil sedan dess, problemet är att jag behöver ha bilen kommande tre veckor och kör ca 7 mil om dagen. Har bokat service 1 september. Tror ni att bilen fixar detta utan någon större inverkan på motor och så?

Tack för svar!
Oklart vilken typ av service det är då det inte framgår hur långt bilen gått, är det t.ex dags för ett kamremsbyte kan det vara kritiskt att chansa. Är det en vanlig service med bromskoll och oljebyte kan du ta några mil till.
Ja det var lite ofullständig information från mitt håll. Den har gått strax över 10 000 mil så det rör sig om en vanlig underhållsservice.

Jag förstår det som att serviceindikationen sker i tre steg varav nästa för min del blir att lampan ändras till ”tid för service överskriden”. Kommer behöva köra runt 100-120 mil som sagt fram till servicetillfället. Vågar man chansa eller är det jättedumt?
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]