Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

lennarte skrev: Idag, 16:52
drummeldrutten1 skrev:Jag hade problem med lambdasond i ett halvår bytte grejer och fixade sista var luftmassemätare och bränsletryckregulator känns som att saker måste få sin tid att ställa tillbaka
Det viktigaste är att alltid nolla felkoder. Gör du inte det vet inte bilen att felet är fixat. Och går fortfarande på "protokollet" för att kunna köra till en verkstad.
Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lossa batteriet då eller.
TioTusenKRBil skrev: Idag, 15:06 Startspärren klipper väl bara soppan? Så om det kommer soppa kan det väl inte vara den?
Låter konstigt att dörren måste låsas för att få igång bilen. Låter som att det har med strömmen att göra då. Typ dålig kontakt någonstans.
En spole brukar inte riktigt kunna vara för stark MEN är den det så kan man ev. ha bränt något kanske? Kollat om det är tändbox? Vad satt det för spole, och vad sitter det för stift/rotor/fördelare just nu? Hur gjorde ni med vevaxelgivaren samt märke? Allt det här är grejer som KAN skapa problem med dessa symptom. Har varit med om att folk bytt för mycket på samma gång och då introducerat nya problem.
Just nu sitter det en Bosch spole och vi testade men en annan likadan som vi vet funkar men utan framgång. Däremot jämförde verkstaden min bil och min sambos likadana som är inlämnad pga rost, då upptäckte dom att min inte får kompression. Dom skulle fixa det imorgon så får vi se om den vill hoppa igång.
Jo dom har kollat tändboxen och den ska vara bra enligt dom. Stiften är från Biltema, rotor och fördelare från mekonomen. Vevaxelgiveren böt dom på verkstaden men jag kommer inte ihåg om den är från Biltema eller mekonomen, har köpt så mycket delar på sistone😅
Jenniferpetterssonn skrev: Idag, 20:26 Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lossa batteriet då eller.
Japp, vad det gäller tänd och bränsle boxarna är det så. Finns det felkod som rör avgasreningen ska lampan med lambda symbolen lysa. Men ibland är glödlampan borttagen när det är problem som är svårläkta.
Senast redigerad av 1 lennarte, redigerad totalt 0 gånger.
Jenniferpetterssonn skrev:då upptäckte dom att min inte får kompression.
Är kamremmen av??
av Jenniferpetterssonn
lennarte skrev: Idag, 22:22
Jenniferpetterssonn skrev: Idag, 20:26 Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lossa batteriet då eller.
Japp, vad det gäller tänd och bränsle boxarna är det så. Finns det felkod som rör avgasreningen ska lampan med lambda symbolen lysa. Men ibland är glödlampan borttagen när det är problem som är svårläkta.
Jo lossa batteriet har vi gjort antal gånger, ingen lampa lyser men som du säger kanske den är borttagen.
Nej kamremmen är hel och rätt inställd.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]