Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

lennarte skrev: Idag, 08:41 På dom sista modellerna är där ett OBDII uttag i mittkonsolen. Men som du skriver finns ingen läsare längre.
Du får göra en egen av en "blinkdosa" från en äldre modell och ett OBDII skal från Kjell o Company.
Om du tror att det finns felkoder, kan kan du koppla loss batteriet några minuter. Då går motorn efter ett "fast protokoll" under en tid (någon mil)
Verkar konstigt att en verkstad inte kunde lösa det, kanske inte finns några gamla reparatörer kvar........
Hade inte alla av dom sista 940 startspärr? Även om det inte fanns larm???

Ja det är bara en liten lokal verkstad jag har lämnat den på då Niemi bil och bilbolaget och dom där inte ville ta emot min då dom tycker den är för gammal.
Jo jag har läst lite om det åxå, de jag fick fram var att alla 940 med den nya nyckeln skulle ha en start spärr. Jag har vart inne på om det skulle kunna vara den som strular åxå.
drummeldrutten1 skrev: Idag, 10:39 Är nog tändspolen. när ni bytt delar är det biltema grejer eller bättre kvalitet? Får den bränsle kan vara bränsletryckregulator kanske
Jag pratade med verkstaden idag igen och då mätte dom tändspolen men den får för hög spänning, dom skulle testa att ta en likadan tändspole som dom hade och se om de skulle funka med den. Delarna kommer från bla Vparts och mekonomen.
Ja bränsle får den och allt i bränsle väg verkar funka utmärkt.
Användarvisningsbild
av White
lennarte skrev:På dom sista modellerna är där ett OBDII uttag i mittkonsolen. Men som du skriver finns ingen läsare längre.
Du får göra en egen av en "blinkdosa" från en äldre modell och ett OBDII skal från Kjell o Company.
Om du tror att det finns felkoder, kan kan du koppla loss batteriet några minuter. Då går motorn efter ett "fast protokoll" under en tid (någon mil)
Verkar konstigt att en verkstad inte kunde lösa det, kanske inte finns några gamla reparatörer kvar........
Hade inte alla av dom sista 940 startspärr? Även om det inte fanns larm???
Jo dom har startspärr. Startar bara med "rätt" nyckel...

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]