NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Dottern (och därmed jag ) har fått ett konstigt problem på sin Volvo C30
Bilen signalerar att service erfodras på anti sladd systemet samtidigt som vindrutetorkarna går hela tiden (går inte att stänga av).
Båda felen dök upp samtidigt och verkar ligga kvar.
Har laddat batteriet och "nollat" bilen genom att ta bort plus kabeln på batteriet.
Någon som har en klok tanke kring detta?
mvh Jan Anders
Är den xenonkonverterad med kina-dynga?
Detta är supervanligt fenomen när strömmen går baklänges och bränner bl.a. torkarmotorn. Om man inte sätter relä imellan.

Om det är fulxenon på den, riv bort det. Köp ny torkarmotor och sen kan ni kika antisladd-felet, kan vara allt från sensor till avskavd kabel eller kasst hjullager.
HCP skrev:Är den xenonkonverterad med kina-dynga?
Detta är supervanligt fenomen när strömmen går baklänges och bränner bl.a. torkarmotorn. Om man inte sätter relä imellan.

Om det är fulxenon på den, riv bort det. Köp ny torkarmotor och sen kan ni kika antisladd-felet, kan vara allt från sensor till avskavd kabel eller kasst hjullager.
När detta inträffat pga fulkonverterad Xenon helljus så funkar inte torkaren öht (been there) Det är ett chip som skadas. Möjligt att det är nån annan lösning efter faceliften 2007-2008? Jag hade en -06a . När det hände mig var det när jag slog till helljuset, torkaren började gå på högsta , sen lägre och till sist lägsta innan den dog. Provade köra själva motorn med 12V och den snurrade, skulle bli ett projekt med motorstyrning av en markis, som aldrig blev av.

Tror TS har nåt annat problem eftersom torkaren fortfarande går. Nån databus som blir störd. Som ovanstående, värt att kolla CEM och rengöra.

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]