Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Volvo har två modeller som börjar på närmare miljonen (ES90 & EX90), en bil som är allt för dyr för sin storlek med ett baksäte som för många är oanvändbart (EX30) samt två modeller som bygger på en plattform/kaross för förbränningsmotor (EC40 & EX40).
De två senare är väl inte så effektiva/låg förbrukning heller).
Jag blir förvånad om EX60 kommer gå att få för under 700.000kr.
Volvo gillar uppenbarligen sin inslagna väg framåt...
fjohan82 skrev:Volvo har två modeller som börjar på närmare miljonen (ES90 & EX90), en bil som är allt för dyr för sin storlek med ett baksäte som för många är oanvändbart (EX30) samt två modeller som bygger på en plattform/kaross för förbränningsmotor (EC40 & EX40).
De två senare är väl inte så effektiva/låg förbrukning heller).
Jag blir förvånad om EX60 kommer gå att få för under 700.000kr.
Volvo gillar uppenbarligen sin inslagna väg framåt...
Jag delar helt din uppfattning. Känns som om Volvo lämnar sina tidigare värderingar om att vara en bil för svenska folket, i alla fall om du är en medelinkomsttagare. För fyra år sedan när jag beställde vår första elbil så var Mercedes EQB billigare än Volvos XC40! Valet var enkelt. Nu ska vi ha ny bil och hos Volvo har ingenting hänt som är intressant för oss. Blir inte Volvo eller Mercedes denna gång…
Förr sa man Volvo, villa och vovve. Nu är det Kia, kåk och katt som gäller. Men det blev inte Kia heller. :-)
valln skrev: Idag, 18:07 Fast nya EX60 för 700 000 kr borde många kunna hantera.
Antar ni utgår från standardutrustning? Är det fler saker som ingår i standardutrustningen för elbilar kontra laddhybrider? Håller annars med om att 700k ändå känns okej
valln skrev: Idag, 18:07 Fast nya EX60 för 700 000 kr borde många kunna hantera.
Beror på om du räknar på leasing genom jobbet eller en ren avbetalning för ett billån (upplagt på exempelvis 60, 72 eller 84 månader) om 100% av bilens pris (minus kontantinsats).
Det blir hyfsat hög månadskostnad beroende på räntan för den som tar ett vanligt billån om man inte tar lån med någon form av restvärde.
av Freddy100
Neej..jag äger S80 V8 MY2008 och V90CC T5 MY2020. Det som jag ser nuförtiden hos Volvohandlaren är inte Volvo längre. Min som som är 28 år gammal som älskar bilar tycketratt det är ren skandal som Volvo erbjuder för minst 700 000 kr. Det blir annan bil framgent.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Nästa elbil från Volvo?

Neej..jag äger S80 V8 MY2008 och V90CC T5 MY2[…]

Jag förstår inte...att köpa V90CC […]

Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på […]

Aha, problemet är ibland funkar inte acc p&ar[…]