- Igår, 23:03
rosthål3.png (483.37 KiB) Visad 100 gånger
rosthål2.png (647.88 KiB) Visad 100 gånger
rosthål1.png (589.24 KiB) Visad 100 gånger
Funderar på att ta tag i dem små hålen som uppstått i vänster bakre hjulhus innan snön faller över marken. Ett hål går upp bakom sätet, ett i toppen av hjulhuset, ett in i bakluckan samt ett emot ytterskärmen. Vad jag sett så är rosten inte på tok för utsprid och metallen runt om är fast och stabil, samt så är dem hål som finns är ganska små (enligt mig iallafall) så borde inte vara svårt att få tätt med en metallbit.. Förövrigt så är den riktigt fin undertill. Vet att det kommer bli en del att slipa och svetsa men eftersom det är i hjulhuset så behöver det inte se fint ut, bara det håller tätt..
Att svetsa och slipa är inga problem, det jag är osäker på är all färg och massa som ska på sen för att göra det bra. Har hört att hammarlack ska va ganska bra å som jag förstått det var det bara att smeta på de direkt på metallen utan rostskyddsprimer, lack och allt annat. Stämmer inte de får ni gärna ge en lista på dem saker som behövs då jag är väldigt osäker på vad som behövs och vad som kan skippas eller bytas ut etc. Har läst lite online men många påstår olika saker.
Att svetsa och slipa är inga problem, det jag är osäker på är all färg och massa som ska på sen för att göra det bra. Har hört att hammarlack ska va ganska bra å som jag förstått det var det bara att smeta på de direkt på metallen utan rostskyddsprimer, lack och allt annat. Stämmer inte de får ni gärna ge en lista på dem saker som behövs då jag är väldigt osäker på vad som behövs och vad som kan skippas eller bytas ut etc. Har läst lite online men många påstår olika saker.