- Igår, 16:01
#1614323
Jag har ingen garagetråd om min S60, så det får bli ett kort inlägg här.
Jag och vän skulle gör en lite Norgeresa, den tredje på några år. Denna gången skulle vi åka bil, tidigare har vi åkt husbil. Den V40CC vi skulle åka med gav upp vid norska gränsen (Bromsfel, stanna omgåemde) och blev bärgad till Volvohandlareb i Strömstad, inte så bra start på resan. De fanns inte en hyrbilar att uppbringa i hela västsverige, så jag fick dottern att köra min S60-08 till Strömstad åt oss.
S60’n skötte sig utmärkt under de 200 Norska milen mellan berg och fjordar. Under dessa 200milen såg jag två P2’or (En S60 och en V70), kändes som vi körde en veteranbil.
Visserlige är hastigheten låg i Norge, men det är knappst slätt. 0,48L/mil drog bilen, det får man väl anse är ok för en veteranbil med 2.4L diesel:)
/Martin
Jag och vän skulle gör en lite Norgeresa, den tredje på några år. Denna gången skulle vi åka bil, tidigare har vi åkt husbil. Den V40CC vi skulle åka med gav upp vid norska gränsen (Bromsfel, stanna omgåemde) och blev bärgad till Volvohandlareb i Strömstad, inte så bra start på resan. De fanns inte en hyrbilar att uppbringa i hela västsverige, så jag fick dottern att köra min S60-08 till Strömstad åt oss.
S60’n skötte sig utmärkt under de 200 Norska milen mellan berg och fjordar. Under dessa 200milen såg jag två P2’or (En S60 och en V70), kändes som vi körde en veteranbil.
Visserlige är hastigheten låg i Norge, men det är knappst slätt. 0,48L/mil drog bilen, det får man väl anse är ok för en veteranbil med 2.4L diesel:)
/Martin
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts